Zoekmachine optimalisatie, is dat nu echt nodig?

Good to see you, better to SEO!

Zoekmachine optimalisatie, is dat nu echt nodig?

Hoeveel moet ik investeren in SEO?

Voor vele bedrijven blijft het een uitdaging om de juiste kanalen in te zetten en ook nog eens op de hoogte te blijven van de trends van deze kanalen. Want SEO was toch dat trucje waarmee je hoger kon ranken?

Zichtbaarheid boven alles!

Of je nu via traditionele of moderne media gaat adverteren met je bedrijf, alles valt of staat bij je zichtbaarheid in de oriëntatie proces van je doelgroep. De tijd dat men even langs de winkel gaat om vervolgens advies in te winnen is simpelweg verleden tijd. Het is een complex en versnipperde weg die men bewandeld om tot een uiteindelijke beslissing te komen. Deze worden door meerdere kanalen beïnvloed. Daarom is SEO zeker niet het enige redmiddel, maar wel een hele essentiële die vaak over het hoofd wordt gezien!

Adverteren ♥ SEO

Vaak adverteren bedrijven al op verschillende kanalen. Het grootste verschil met advertentie kanalen en SEO, is dat bij zoekmachine optimalisatie de absolute focus ligt op de relevantie naar de eindgebruiker. Hoe beter de zoekopdracht aansluit aan je website en je product/dienst, hoe hoger de kans dat deze converteert. Dus als je website doormiddel van SEO, technisch gezien goed staat en een oog heeft voor gebruikersvriendelijkheid, heeft de website gelijk ook de hoogste kans om de advertenties te laten converteren!

Investeren of blijven repareren

Zoals eerder genoemd, blijft SEO een op maat gemaakt vraagstuk die uitgebalanceerd moet worden in combinatie met andere kanalen om echt optimaal tot zijn recht te komen. Uiteraard zul je moeten blijven adverteren om gezien te worden in de markt, maar het is net zo belangrijk om zichtbaar te zijn als men op zoek is naar hetgeen wat een bedrijf aanbiedt. Het is niet voor niks dat bedrijven rond 20% van hun marketing budget blijven uitbreiden voor SEO en online marketing activiteiten.

GOODTOSEO Advies op maat

Zoekmachine optimalisatie is een complexe bezigheid dat niet alleen veel tijd maar ook kennis van zaken vereist. Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Neem gemakkelijk online contact op en laat je adviseren!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *